Z Krásné Lípy do Děčína přes hranice

Krásná, časově náročnější a především přeshraniční trasa. Vede z Krásné Lípy přes německý Bad Schandau až do Děčíne, jedním směrem najedete tedy 50 km. V centru Krásné Lípy na Křinickém náměstí si před výletem ještě prohlédněte Dům Českého Švýcarska s interaktivní expozicí o národním parku.

Od Domu Českého Švýcarska jeďte Kyjovskou ulicí do Krásného Buku, kde se trasa Křinické cyklostezky stáčí doleva směrem na Kyjov, cyklostezka 3013. Od turistického rozcestí v Kyjově pokračujte vpravo společně s červenou turistickou značkou, která vás provede Kyjovským údolím až do Zadní Doubice (3032).
Tady přejedete hraniční most do Saska a čeká vás dlouhé stoupání do Hinterhermsdorfu. Po prohlídce malebné saské vísky se vydáte směrem na Rabensteine/Zadní Jetřichovice. Po cestě si můžete udělat odbočku k přístavišti Obere Schleuse a absolvovat fascinující plavbu soutěskami Křinice.
Pokračujte údolím Křinice přes Niedere Schleuse a Neumannmühle až k vodopádům Lichtenheiner Wasserfall a odtud pak do lázeňského městečka Bad Schandau.
V Bad Schandau se projděte po Rysí stezce. Vede od Centra národního parku (Nationalparkzentrum) k výběhu s živými rysy u horní stanice historického výtahu. Informační tabule, které jsou v němčině i češtině, zábavnou formou seznamují s vlastnostmi i zvyky této kočkovité šelmy. Ze saských Lázní Žandov se můžete svézt některým z přívozů na druhou stranu Labe a vydat se po Labské stezce do Děčína (EV7).

Další informace najdete na webu Českých drah.